2019年9月21日星期六

【SDC】《戲中情話巨星劇場: 三七二十一》選段

* 編按:
1999年由大佬和Sammi一起錄製的廣播劇《三七二十一》,可以按這裡收聽。

日期: 2019年9月21日
來源: Star.DickyCheung

《戲中情話巨星劇場: 三七二十一》選段


============================================================

選段對白

Dicky - 七少
Sammi - 阿三

7: 喂, 你鍾意咩花呀?
3: 新鮮囉....
7: 唔! 等我一等!
3: 唏! 古靈精怪.... 搞咩啫? (做甚麼?)
7: 合埋眼!
3: 喂! 唔好咁「娘」(老土) 呀!
7: 「娘」.... 都要你合埋眼呀.... 合吖合吖合吖
3: 合合合合....
7: 嗱! 大力索! (嗅一嗅)
3: …. 嘩! 好香呀!
7: 新鮮熱辣~ 豆腐花!

3: 我撞鬼?! 七少死咗我唔信呀!
7: 你嗌我呀? (你在叫我嗎?)
3: (嚇....) 你....
7: 你驚我呀? (你怕我?)
3: 我...
7: 又難怪嘅.... 話晒 (始終) ….
7: 我都唔係人, 難怪你會驚嘅
7: 不過你放心, 我唔會害你嘅
7: 我只係嚟同你講聲 bye bye, 我要走喇
3: 你去邊呀? (你去哪裡?) 我地仲有冇機會見㗎?
7: 好喇! 我走喇阿三!
3: 七少!
7: 你係阿三, 我係阿七, 我地一共.... 只係相聚咗二十一日
3: 咁你明年會唔會再嚟㗎?
7: 隨緣啦!


RTHK Radio Drama “3, 7, 21”

Dicky - 7
Sammi - 3

7: What kind of flower (fa) do you like?
3: Fresh....
7: Um! Just a second!
3: Hey! What is in your mind?
7: Close your eyes!
3: Don’t do silly things!
7: Close your eyes first….
3: Okay….
7: Smell it!
3: Wow!
7: Fresh tofu pudding! (tofu-fa)

3: 7 is a ghost?! I don’t believe it!
7: Are you calling me?
3: You….
7: Are you afraid of me?
3: I….
7: I understand…. because….
7: I am a ghost, sure you will be frightened
7: No worries, I won’t hurt you
7: I just came here to say goodbye, I will leave soon
3: Where are you going? Will we meet again?
7: Alright! Goodbye, 3!
3: 7!
7: You are 3, I am 7, we have known each other for 21 days
3: Will you meet me again next year?
7: Leave this to fate!

沒有留言:

發佈留言